דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מתחתנים במקומות שונים 

מאת    [ 04/02/2009 ]

מילים במאמר: 522   [ נצפה 2833 פעמים ]

אף שחלק הארי של הזוגות מתחתנים בחתונה מסורתית, עם רב מקדש, יש מתחתנים שמעדיפים חתונה אזרחית. השבועה שהם נשבעים זה לזה והברית-עולם שהם כורתים יחדיו אינה פחות מחזקה ואינה פחות מחייבת. אם זאת, כאשר מתחתנים מחוץ לגבולות הארץ או, לחלופין, גם כאשר מתחתנים בחתונה אזרחית בתוך גבולותיה, עלולות לצוץ בעיות. מתחתנים בדרך זו צריכים לקחת בחשבון היתכנות להתגלעות בעיות. כאשר שני אנשים מתחתנים - מתחתנים עמם גם משפחותיהם וחבריהם. כיום מתחתנים במקומות שונים - באולמות מרהיבים או בבתי כנסת צנועים, בגני אירועים, על כרי דשא קיבוציים. יש מתחתנים ברוב פאר והדר, קבל עם ועדה, ויש מתחתנים בצמצום, בצניעות, בנוכחותם של מוזמנים מעטים. כשאנשים מתחתנים הם לא רק ממסדים את הקשר בינהם על בסיס חוזי. הם מקבלים על עצמם גם סל מלא של התחייבויות אנושיות שאינן מעוגנות בהכרח בכתובים בכלל ובכתובה בפרט. הם יודעים שכאשר הם מתחתנים - הם מתחייבים לערוב זה לשלומו של זה, לדאוג, לחמול, לפייס, לאהוב.

מתחתנים. אירוע של "פעם בחיים" - עם מירכאות ובלעדיהן. מנסים לא לטבוע בים הסידורים. ההזמנות. מוודאים שלא שוכחים. שנמנעים מראש מאי-נעימויות עתידיות.מתחתנים. נפגשים עם בעל האולם. מוזמנים לטעימות. מתחתנים. בוחרים בין אפשרויות שונות. המתאבנים. הסלטים. המנות. הקינוחים. מתחתנים. התקליטן. הצלם. הפעלולן. מתחתנים. מבעוד מועד מתכננים כבר את י רח הדבש. מגששים בסוכנות נסיעות. מתחתנים. שבועות לפני החתונה היומנים פתוחים. רושמים. מוחקים. רושמים. מוסיפים. מתחתנים. מתחתנים. עוברים בקפידה על רשימת המוזמנים. רוכשים בגדים חדשים. מתייפים. מתחתנים. חתונה כרוכה בסידורים רבים. מתחתנים, פירושו שאתם כבר לאחר תיאום הציפיות. כאשר מתחתנים, מגיע - די מהר - השלב של העניינים הטכניים הקטנים. ההודעות. הקניות הסידורים. כאשר אנשים מתחתנים הם משנים, כביכול, את מצב הצבירה שלהם. זה רגע ההיווצרות של התא המשפחתי הגרעיני. חתונה היא מעמד רשמי. חתונה מחייבת. החיים אחריה אף שעשויים בהחלט להידמות לחיי הזוג לפניה - בכל זאת ייראו ואולי גם ירגישו אחרת. חיים אחרים, חדשים. כך חשים לאחר ההודעה - אנחנו מתחתנים.

יש מתחתנים הנדרשים לחתונה כמו אל עסק שמתקיים בו מאזן של רווח והפסד, הוצאות מול הכנסות, עלות מול תועלת. מראיית חתונה כעסקה מתחתנים עושים חישובים מדויקים - כמה כסף קיבלו מפלוני וכמה קיבלו מאלמוני. מתחתנים לא מפסיקים לשקול שיקולים כספיים ולעשות חישובים כלכליים לא רק כאשר הם מתוודעים אל תמחור בעלי המקצוע השונים, אלא אף בנושא המתנות - האם ההמחאות שיינתנו, כמשוער וכמצופה, יכסו את ההוצאות. מתחתנים שונים זה מזה. יש מתחתנים שאינם מצניעים את התרגשותם, ככל שהולך וקרב מועד החתונה. לעומתם, יש מתחתנים שלכאורה מתנהגים כרגיל. לא ניכרת עליהם, לפי אשרת פניהם, כל התרגשות, אף שעצם הידיעה כי הם מתחתנים בוודאי לא עוברת עליהם בלי לטבוע בה את חותמה. מתחתנים בגיל צעיר-ביחס עשויים או עלולים, תלוי בתחושה, להביט ברבות השנים לאחור ולחזור בזיכרונם אל הרגע המכונן, שבו גמלה בהם ההחלטה להתחתן. הם עורכים, בוודאי, מאזן של עשייה, של הספקים, של חוויות. בעמודה מסוימת במאזן ה רושמים גם, מן הסתם, את ההחמצות, את ההפסדים, את הדברים שוויתרו עליהם, אם מרצון ואם בעל כורחם, בגלל שהתחתנו "מוקדם". כשצעירים מודיעים להוריהם - "אנחנו מתחתנים" - המשפחות נכנסות לכוננות-חתונה. הן מעבירות הילוך. המלה מתחתנים מעוררת שינוי פאזה בהתנהלותן של משפחות. מתחתנים, כלומר עכשיו מתחילות ההתרוצצויות.

מתחתנים. רבנות. סלון כלות. שמלה. איפור. תסרוקת. הינומה. הדברים החשובים, הגדולים-קטנים, הקשורים קשר בל-ינתק כשמתחילים לתכנן חתונה. מתחתנים. מרגע ההחלטה מתחילה הספירה לאחור עד לרגע שבירת הכוס מתחת לחופה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב